⚙️ BMW N42 varikliai pamatė dienos šviesą 2001 metais. Jie pakeitė M43 variklių seriją, pridėdami automobiliams galios ir mažindami kuro sanaudas. Naujasis variklis techniškai buvo ypač pažangus. Pirmą kartą BMW variklių istorijoje jame buvo sumontuota Valvetronic sistema. Ši sistema leidžia kontrolioti cilindrų vožtuvų atidarymo aukštį. Paprasčiau tariant- spaudžiant akseleratoriaus pedalą didėja ne oro įsiurbimo sklendės pralaidumas, bet įsiurbimo vožtuvų nusileidimo į cilindrus gylis. Valvetronic yra sudėtingas elektronikos ir mechanikos junginys, tačiau kartu su Vanos šios dvi sistemos padeda varikliui būti lengvam ir konkuruoti su 6 cilindrų varikliais, automobilio dinamiškumo prasme.
BMW N46 variklis yra atnaujinta N42 variklio versija. Jis buvo gaminamas nuo 2004 iki 2015 metų. Šie du varikliai yra labai panašūs, dėl to jų priežiūros aprašyme mes neišskirsime vieno iš jų.
BMW N42/N46 yra patikimi, teisingai juos aptarnaujant jie veikia nekeliant jokių rūpesčių, kaip ir yra būdinga daugumai BMW variklių. Žemiau mes aprašysime kelias laiko išaiskintas reikalaujančias papildomo dėmesio vietas.
Variklio galvutės dangtelio, taip pat Valvetronic sensoriaus tarpinė. Laikui bėgant, šios tarpinės praranda savo savybes ir tampa nesandariomis. Kai Valvetronic sensoriaus tarpinė praranda savo izoliacines savybes, variklio alyva atsiranda sensoriaus kontaktų aikštelėje. Dažnai šis nepastebėtas nesandarumas tampa sensoriaus gedimo ir keitimo priežastimi.
Vanos vožtuvų guminiai sandarinimo žiedai. Kenčia nuo laiko, aukštos temperatūros, alyvos kokybės. Žiedų nesandarumas kartais mažina automobilio trauką, alyva patenka ant variklio priekio.
Vakuumo siurblio guminės tarpinės. Jų gedimo požymis- patenkanti ant variklio galo alyva, kartais jaučiamas sudegusios alyvos kvapas automobilio salone.
Paskirstymo grandinės mechanizmas. Grandinės iįempėjas, šliaužikliai. Būtina atlikti inspekciją, laiku keisti šliaužiklių (chain rail) komplektą. Laiku to nepadarius, plastikinės kreipiančios tampa trapios ir gali sulūžti, sukeldami viso variklio remonto ar keitimo riziką. Tepalinis įtempėjas privalo būti atnaujintos konstrukcijos.
Paskirstymo mechanizmo tepimo magistralės. Tai ploni metaliniai su mažomis angomis vamzdeliai, kurie užtikrina kritinių mazgų tepimą variklio galvutėje. Kai yra, ar buvo naudojama nepakankamos kokybės alyva, jos nuosėdos užaklina tepimo angas. Privaloma palaikyti šių magistralių švarą ir pilną pralaidumą.
Vožtuvų riebokšliai (gumelės). N42/N46 varikliai veikia aukštoje temperatūroje, del to vožtuvų riebokšliai tarnauja trumpiau. Jie sukietėja ir nebeizolioja alyvos nuo patekimo į cilindrų degimo kameras. Kartais jau esant 100.000 km ridai automobilis pradeda “deginti variklio alyvą”, kartais matomi melsvos spalvos ir sudegintos alyvos kvapo garai išeinantys iš išmetimo vamzdžio. Dažnai pasitaikati problema, reikalaujanti profesionalios pagalbos.